Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny
Til bedrift

Betale strømregningen med Vipps

Vi jobber for å gjøre hverdagen for våre kunder enklere. Med Vipps faktura mottar du strømregningen direkte i Vipps, og kan betale raskt med et par tastetrykk på mobilen. 

Hva er Vipps faktura?

Med Vipps faktura sender vi strømregningen direkte til din Vipps-konto. Du slipper å taste kontonummer, KID og beløp, fakturaen er ferdig utfylt, og du betaler med kun noen få tastetrykk på mobilen.

Hva må jeg gjøre for å motta regninger i Vipps?

For å motta strømregningen i Vipps, må du i aktivere for regningsbetaling inne i Vipps-appen. Det gjør du under Min profil – Betalingstjenester, der krysser du av for «Motta regninger i Vipps». Da får vi beskjed om at du ønsker Vipps faktura.

Koster det noe ekstra med Vipps?

Nei, tvert imot vil du unngå papirfakturagebyret som du ville fått dersom du hadde mottat strømregningen i posten.

Når kan jeg få min første strømregning i Vipps?

Du får din første strømregning i Vipps etter at du har aktivert for å motta regninger i Vipps. Normalt vil du få en ny strømregning hver måned, så det vil altså gå maksimalt en måned fra du aktiverer faktura i Vipps til du får din første strømregning der. 

Får jeg varsel om at strømregningen min er kommet?

Ja, du får en melding på mobilen når strømregningen kommer, og en ny melding på forfallsdato dersom du ikke har betalt.

Hva skjer om jeg ikke betaler strømregningen i Vipps?

Hvis det er første gang du har fått en strømregning fra oss i Vipps og du ikke betaler, vil du få en ny faktura på papir. Om du har betalt en strømregning fra oss i Vipps tidligere, og ikke betaler denne gangen vil du få en purring med gebyr.

Hvordan melder jeg meg av Vipps faktura?

Dersom du ikke lenger ønsker å få strømregninen i Vipps så må du tegne eFaktura i nettbanken eller gå inn i Vipps innstillinger og slå av «Motta regninger i Vipps» NB! Hvis du slår av «Motta regninger i Vipps» så gjelder det for alle du mottar regninger fra, ikke bare NorgesEnergi.