Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny
Til bedrift

Hva skjer når jeg har bestilt strøm?

NorgesEnergi kontakter din gamle strømleverandør og ordner alt det praktiske i forbindelse med bytte av strømleverandør. 

Det tar 2 -3 uker fra du bestiller til vi starter leveranse av strøm til deg.

  • Du vil om kort tid motta en e-post eller et velkomstbrev i posten med informasjon om strømavtalen du har bestilt hos oss. I dette brevet får du også en oversikt over hvilke opplysninger vi har registrert på ditt nye strømabonnement. Har vi registrert feil eller mangler opplysninger, kontakter vi deg. Vi vil også prøve å hente inn riktige opplysninger fra din netteier.

    Alle opplysninger må være riktige og stemme overens med det som er registrert hos din netteier, før vi kan begynne å levere strøm til deg.

  • Dersom du mottar en strømregning fra din gamle leverandør, skal du betale denne som normalt. Har du betalt for mye vil du få dette tilbakebetalt på sluttavregningen som du mottar fra dem. Dette skjer normalt innen fire uker etter at vi har begynt å levere strøm til deg.

  • Den ordinære måleravlesningen skal fortsatt leveres til din lokale netteier. Dette gjelder uavhengig av hvilken strømleverandør du velger.