Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny
Til bedrift

Faktura

Har du fått faktura fra oss og har spørsmål? Her finner du svar på noen av de spørsmålene vi får oftest.

Nettleie

Dersom du har nettleie inkludert på fakturaen fra oss og du har spørsmål til nettleie-beløpene så får du raskest svar ved å kontakte netteieren din direkte. Telefonnummer til netteieren din ser du på side 2 på fakturaen. 

Hvorfor er forbruket fordelt som det er på fakturaen?

Forbruket mellom hver gang du leser av måleren fordeles etter din lokale netteiers forbruksprofil og vektes etter periode. Det betyr kort fortalt at forbruket fordeles utover perioden likt gjennomsnittet av husholdninger i ditt område. 

NB! Dersom du har en automatisk måler og netteier sender oss data hver dag så er forbruket fordelt time for time gjennom døgnet, hele året.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro og/eller eFaktura?

AvtaleGiro- og eFaktura-avtale kan du bestille i nettbanken din eller under menypunktet "Faktura" på Min side, . 

eFaktura-referanse og KID for tegning av AvtaleGiro finner du på strømregningen din.

Hvem skal jeg lese av strømmåleren til?

Flere og flere har nå fått automatisk avleste strømmålere, men  alle som ikke har fått dette må lese av målerstanden og sende til sin netteier. For å få så korrekt strømfaktura som mulig er det viktig at du leser av måleren hver måned.