Logoen til NorgesEnergi


Flytte?

Når du skal flytte er det viktig at du melder fra til oss slik at du får med din gode strømavtale videre til ditt nye hjem. Det går dessverre ikke automatisk, men vi hjelper deg gjerne!

Jeg skal flytte - hvordan får jeg med strømmen på flyttelasset?

Når du vet hvilken dato du overtar den nye boligen din kan du gi beskjed til oss. Vi kan starte strømleveransen til din nye bolig fra dagen du flytter inn. Du kan registrere ny adresse på en av disse måtene:

  • Bruk Flyttehjelpen på Min side
  • Send en melding til oss på kundeservice@norgesenergi.no
  • Ring oss på tlf. 38 10 00 80

Det er mye å tenke på når du skal flytte, så det å flytte strømavtalen din skal vi gjøre så enkelt som mulig for deg. Derfor er det viktigste du gjøre å kontakte oss som nevnt over her, så vil vi informere deg da om vi trenger noe mer informasjon. 

Men for deg som lurer på de litt mer tekniske detaljene rundt flytting så er det to avsnitt under her som forklarer hvilken informasjon som er viktig for oss å ha, avhengig om du har vært i kontakt med netteieren til din nye bolig eller ikke.

For deg som ikke har bestilt nettleie:

Dersom du overtok boligen for under 4 uker siden eller ikke har overtatt ennå, kan vi bestille nettleie for deg fra overtagelsesdato. For å gjøre dette trenger vi følgende informasjon:

  • Målernummer
  • Målerstand
  • Overtagelsesdato
  • Navn på tidligere eier/strømabonnent

Du kan kontakte oss med denne informasjonen innen 4 uker etter at du har overtatt boligen. Du kan også sende informasjonen via flytteskjemaet på Min Side. Så fort informasjonen er mottatt, vil vi bestille nettleie for deg på anlegget og igangsette strømleveransen.

For deg som har bestilt nettleie:

Har du allerede bestilt nettleie, kan du kontakte oss med følgende informasjon:

  • Målerstand
  • Overtagelsesdato
  • Målernummer

Etter vi har mottatt all informasjonen tar det ca 2-3 uker før vi starter levering av strøm til din nye bolig.